Mä olin kyllä aika puhki viime viikon jälkeen joten siksi päivittelyt vähän jääny, vaikka kaiken näköstä tässä on saanu päivitellä. Terrierin elämä on kuitenkii loppujen lopuks suhteellisen rankkaa ja kuluttavaa, ku pitää olla kokoajan menossa, utelias, energinen, reipas ja kaikkee. Siks onkii parempi ottaa vaan kotona rennosti. Yks päivä toi mun emäntä meni ulos laittaa makuualustan itellee, et vois makaa auringos, mut väärin meni, koska Auringokunikatar Miisa valtasi paikan. Arvatkaa tuliko vallan vaihto? No tuli ja mie sain vaan maata pyyhkeen päällä. Hmmm, epistä! Torstaina oli sitte agilityharkat. Mulla oli kyllä kivaa sen muistan ja olin niin nopee ja kaikkee. Illalla oli niinku tyttöjen ilta, ku Isäntä oli lähten jonnee rallii. Joten syötiin lettuja ja käytii ajois nukkumaan...

1249634862_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Lauantaina Emäntä, ku tuli töistä, ni se rupes pakkaan munkii tavaroita. Eikun autoon ja matkalle. Mut se matkareitti oli lyhyt ja tuttu ja sen määränpää oli Jessen valtakunta. Muutamat rallikierrokset takapihalla ja sitten myö lähettiinkii lenkille. Mentiin mummolaan! Kaikkia herkkuja ja vapaana oloa. Jesse on kyl ihan hullu niitten voileipäkeksien perää, mut en mie niin välittän. Alla muutama poseeraamiskuva mummolasta.

1249634472_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1249634491_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

Myö jäätiin sinne Jessen valtakuntaan yöksi. Ihmettelin, kyl aamul, et Jesse on varmaan tullu höperöks, ku ihan ku se ois unohtan, et myö oltii kans siel yötä. Se niin innoissaa, et melkeen ei päästy lenkille. Oli taas aamulla vähän jännittynyt tunnelma, joten tiesin, että ehkä jotain on tiedossa. Ja niinpä olikin, sillä autolla lähdettiin ihan uuteen paikkaan, jonne MUN agilityesteet oli taas tuotu. Jännä, ettei mulle makseta mitään korvausta, ku muut menee niit esteitä!?! Kisat meni ihan hyvin, ekalta radalta 5, ku en muka ottanu kontaktia, mut syytän siitä Jennaa, oltiin neljänsiä. Sit tokalta radalta mun askelmerkit keppien jälkeen oli laitettu väärin, joten rima tipahti. Kenen on syy, voitte itse päätellä. Mutta voitettii kuitenkin se, koska oltiin niin nopeita ja vaan kolme sai tuloksen. Kehuja sain, et tehtiin hieno rata, eipä nyt kuitenkaan tarvis teititellä. Jennahan on vaan hidaste, kyllä mie ne esteet osaisin yksinkin mennä. Tässä alla kuva erittäin keskittyneestä Jennasta. Tää on siltä tokalta, vaikeemmalta radalta.

1249632669_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mariannen ottama kuva tuo tossa ylhäällä

Maanantai meni sit tasa palautuessa. Tiistaina me lähdettiin mökkeilemään ja kökkeilemään. Vähäks oli kivaa olla laituril ja juosta vapaana. Mut sit mä jouduin välil aina kökkeilee yksin mökissä ja aina jäin tuijottamaan yksin lähtiöitten perään... Enkä ees päässy uimaa taikka saunomaan tai mustikkaan. Mut kyllä mulla kivaa oli.

1249634532_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Sain mä kuitenkin aika paljon olla ulkona. Tässä kuvassa oli parsonin mieli merille aaltoja katsomaan, mut mua ei päästetty, kun piti paistaa lettuja.

1249634566_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Eilen luulin, että lähdetään ihan tavanomaisesti harjotuksiin, mutta oli liian paljon porukkaa. Nehän oli kisat eikä mulle oltu mitään kerrottu. No panikkiinhan mie menin, ku Emäntäkii oli niin hermostun. Eka rata olikii roiskimista ja epäkelpoa ohjaamista. Hylky tuli kepeiltä, kun ei Emäntä ollut tarkkaavaisena. Puomille lähdettäessä sanoi hyppy ja minähän juoksin ohi. Ihan ok, mutta puhutteluun me jouduttiin Isännän toimesta.

Toinen rata eli hyppis menikii sit paljon paremmin, kun rauhotuttiin ja relattiin. Eipä ollu tavanomaisen tiukka äänensävy, vaan jopa iloinen ja upeestihan se meni, kun ei virheitä tullu. Tämähän on ainostaan minun ansiotani, mitä nyt Jenna toimi suunnannäyttäjänä. Aikana oli 34 sekunttia tasan ja sijoitus kaksi. Voittoa ei tullut, mutta oli tuomarin suosikki. No, kuka nyt ei minusta tykkäisi? Palkinnoksi sain tämmösen nallen

1249634644_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Oliko muuten vähän hyvä, ku Jennalle sanottii, et sen pitää alkaa nyt pinkomaan mun kanssa ja ohjaamaan räväkämmin. Arvatkaa nauroinko? Illalla mä olinkii taas niin väsyny, et nyt menee taas loppuviikko toipuessa. Ensi viikon lauantaina sitten Lappeenrantaan kisoihin kolmatta ykkösluokan nollaa hakemaan ja TerriEri näyttelyynkin mut on ilmoitettu...