Emännällä oli siivouspäivä vähän aikaa sitten, nyt ei enää kyllä ole siistiä, kiitos Nellin, sillä se levittää kaikki lelut pitkin kämppää. Me tytöt päätettiin pitää pieni kauneuskilpailu, ku se yks heilu sen imurin kanssa. Sillee salaa, ettei se Emäntä vaan luule, että mä muka viihtyisin kauneuskilpailuissa. Tapahtumapaikaksi julistimme minun pedin, joka oli nostettu sängylle.

Noh, Mä en oikeen heti saanu kiinni Nellin menettelystä osallistua kilpailuu, ku se rupes tonkimaan jotain sieltä pedistä. Ilmeestäni näkee kuinka hämmästynyt olenkaa moisesta! Kuvittelin, että hymyillään vaan toisillemme ja ratkastaan Neiti Kaunein Pepsodent Hymy-kisan voittaja.

Huomasin ton narulelun tossa, mutta se ei kuulemma ollut Nellin etsinnän kohteena... Meinas kärsivällisyys loppua, ku se yks vaan penkas sitä punkkaa.Onneks etsinnät loppu aika nopeesti. Nelli oli olevinaan hauska, ja rupes vitsailee... Muka etsiskeli omaa kadonnutta hymyään sieltä. Minua moinen vitsailu ei naurattanut, joten näytin sille kieltä.

No se Nellin kadonnut hymy löyty muka mun kainalosta ja saman tien se rupes kutittamaan mua, jotta muka sais mun kauniin hymyn esille! No naurusta ei meinannut tulla loppua, kunnes...

...Nellin hampaat muka vahingossa osu mun käpälää. Arvatkaa sattuko? itkuhan siinä meinas tulla...

Kyllä me saatiin asiat sovittua, jotta kilpailu vois jatkua. Aattelin, että ISOhali sovittais meidän riidan. Mutta ei, se rupes taas väkivaltaseks ja repimään mun kyynerpäätä. Auts!

Sen jälkeen mä olin sitä mieltä, että nyt riittää kauneuskilpailut, oli nimittäin sen verran epärehellistä ja väkivaltasta peliä! Varmasti myös lain vastaista. Joten näytin koko hammaskalustoni pikkuneiti Epärehellisyydelle, jotta se ymmärtäis lopettaa koko touhun.

No se pikkuneiti Epärehellisyyshän vaan rupes enemmän ilkeeks ja sano, ettei musta ois muutenkaa voinu tulla Neiti Kaunein Pepsodent Hymyä, ku mulla on vähän hammaskiveä kulmahampaissa...

No siitäkös minä masennuin... Kyllähän tuo pikkuneiti yritti mua lohduttaa, mutta ihan turhaa. Ei loukattua heti leppymään saa! En varmaan halua ees enää osallistuu minkään sortin kauneuskilpailuihin, sillä mun itsetunto koki aika kovan kolauksen, vaikka se tollasen natiaisen suusta tulikii...

Emäntä kyl sano, että saisin luopua tästä luokkaantumisesta, sillä pääsiäisenä on Lappeenrannassa näyttely, johon mut oli ilmotettu, mutta katotaa nyt...

-Miisa-