No niin, joka keväinen munajuhla siis pääsiäinen on ohitse, eikä minua herra Pääsiäiskukko kyllä millään tavalla muistanut. Ensi vuonna luulen, että meillä on muutama kana kynittävä tämän yllättäjän kanssa. Yksi suuri syy miksi minun hatustani löytynyt yllätyksiä on kyllä tuo kakara. Hulluhan se on joka meille tulee yöllä hiipparoimaan. Ehkä kymmenen vuoden päästä minunkin hatustani löytyy jotakin mukavaa, kun Nelli on rauhoittunut. Ainakin toivon niin... Pisteet pääsiäiskukolle harkitsevuudesta!

Me käytiin pääsiäisen kunniaksi Lappeenrannan näytelmässä siis Minä, Nelli, Emäntä ja sen kaveri. Kyllä mua jotenkin nolotti ton kakaran puolesta, kun se oli keksinyt menomatkan aikana vähän oheistoimintaa ja pureskellu hihnasa poikki. Onneks meidän emäntä on varautunut lähes kaikkeen ja sillä oli varahihna mukana. Pisteet Emännälle!

Emäntä pisti kasaan metallihäkin ja suoraan sanoen survo meidät molemmat sinne. Nelli raukka varmaan luuli, että mua pelottaa ja yritti sen häkin viltin olevan läpi rähjätä ohitse kulkeville koirille. Raukkaparkaa tais vaan itseä niin paljon jännittää! Mä nyt en oikeen ymmärtän mitä jännitettävää siinä tilanteessa oli. Pisteet minulle, kun olen niin peloton!

Koska Nelli on pentu, se meni ekaks kehään. Kyllä mua silleen pikkasen mahasta kipristeli, et mitäköhän se kakara keksii, ku viime viikonloppuna se oli ollu ihan sekasin. Mutta kyllä suu vähän loksahti auki, ku se siellä jollain tapaa esiintyi. Murinaakaa en tuomari Maija Mäkisen lähellä ollessa kuullu. Hyvin ilosena se Emäntä Nellin kanssa kehästä tuli pois. Meidän kakara oli ROP-pentu. Pisteet Nellille!

No sitten pienen odottelun jälkeen oli minun vuoro. Minähän esiinnyin oikein mallikelpoisesti, mutta sain vain erittäin hyvän ja olin avoimen toinen. Tuomari Maija Mäkisen mukaan (myös Emännän) olin tukevassa kunnossa. Sattuukohan tämä tuomari tietämään miten mukavalta salaa syöminen tuntuu? Minä nimittäin olen erittäin viekas syömään Nellin ruuat, kun kukaan ei katso. Tai oikeastaan voisin sanoa, että olin, sillä nyt meidän perheessä kytätään että ruoka syödään tai sitten lähtee kuppi. Sanoisin, että kiristämistä!? Mutta pisteet tästä Minulle, kun osaan olla niin ovela.

Emäntä tuhertaa nuo meidän arvostelut tonne jonnekin, että voi sieltä sitten käydä katsomassa. Eipä tällä kertaa kummenpaa... Huomenna on agilityä ja ehkäpä myös videokuvasta. Näättepä sitten kuinka loistava minä olen ja kuinka onneton Emäntä ohjaamaan.

-Miisa-