Niin vedenhimo, ei verenhimo. Vesi on vaan niin mukava juttu, että moni muu juttu voittaa sen mennen tullen! Meillä on blogissa ollut vähän hiljaista, kun meidän Emäntä ja Isäntä kävi viikon lomalla Portugalissa. Laitetaan kerrankii kuva Emännästä tänne, siispä lomakuva Portugalista.

Me koirat ei päästy mukaan, koska se ei sit ois ollu enää loma ja menny muutenkii hankalaksi. Kyllä me Nellin kanssa oltais varmasti osattu istua hienosti lentokoneessa ja käyttäytyä oikein nätisti koko lomareissun ajan. Oltais voitu päivät polskutella siinä altaalla ja sitten illalla lähteä läheiseen ravintolaan syömään Piripirikanaa, mutta ei päästy... Mut toisaalta se paikka näytti valokuvien perusteella aika tiheään asutulle, et ei siel kuitenkaa ois ollu kivaa. Sitä paitsi siel oli kuulemma kulkukoiria, ni ne ois saattanu syödä meidät elävältä, kaks kaunista puhdasrotusta blondia suomineitoa. Meidän loma sijoittui mummolaan ja meillä oli oikein lystiä!

 

Tänään päästiin Emännän kanssa aamulenkillä kotimme lähellä olevalle jalkapallokentälle. Se on kyllä melkeen paras paikka juosta vapaana, vaikka onkin suht lähellä autotietä ja Emäntää aina pelottaa. Ykköspaikka on kyllä vapaanajuoksemiseen mettä! Mettäpolkua pitkin pääsee sinne kentälle ja tänään ku käveltii sitä polkua pitkin kentälle ni oltii Nellin kanssa kyllä niin innoissaa. Meillä ei nimittäin hoitopaikassa ollu lupaa vapaana olemiseen. Nelli kyllä kerran karkas Vaarin perää ku se jätti oven auki. Nöyränä tyttönä se kuitenkin tuli sitten Vaarin kanssa sisälle...

Ette kyllä usko mitä siellä kentällä oli, nimittäin sadetin. Talven jälkeen se nurmikko oli vielä vähän huonossa kunnossa, ni siks sitä kasteltiin. Ja voi jukra miten kivaa meillä oli. Emäntä nauro ihan hullunaa, ku mä juoksin ympäri sitä sadetinta niiden pisaroiden perässä. Suihkut on ihan huippu hauskoja juttuja ja niin oli kyl tää sadetinkii. Emäntä nappas mut yhtäkkiä kiinni, ku just olin tajunnu miten kivaa sitä vettä on nappailla. Oli kuulemma jo tovin huudellut. En mä vaan mitään kuullu, ku oli niin hauskaa. Toivottavast se on ens kerrallakin siellä, koska nyt mä tiedän taktiikan mitä sitä vettä voi purra! Vähän siinä tohinassa kastu, mut ei se haittaa! Kesä kuivattaa. On niin kiva ku tulee kesä ni pääsee luttaamaan ja uimaan!

Lisää ilmoitusluontoisia asioita: Minä olen laihdutuskuurilla (ei se mun syy ole, että Nellin ruoka maistuu mulle hyvin jälkkäriksi), Haminan näyttely lähestyy, jonne Nelli on lähdössä. Mulla lähestyy perjantain eläinlääkäri käynti, ku korva on kumman kutiseva. Santalahden kisoihin ollaan luultavasti menossa. Nyt me lähdetään vahtimaan uunia, sillä Emäntä on pitkästä aikaa tehnyt Yrjölän puuroa, NAM!

-Miisa-