Saimaalainen dolphetiini se on kuulkaas uhanalainen suomalainen delfiini. Nimi kuulostaa ehkä kummalliselta ja sellaselta, ettei edes uskois, et semmonen on olemassa. No se on uhanalainen siksi, koska se on KELLUVA. Kaikkihan varmaan arvaa, kuinka helppoa on piiloutua saalistajilta jos on meressä asuva ja kelluva...

Meidän Emäntä osallistu Mollyn ja Mannan kesäparrat kisaan ja se voitti lohdutuspalkinnon. Meidän postilaatikko oli aivan liian pieni tälläisen palkinnon vastaanottamiseen, joten Emäntä joutui sen ihan postitoimistosta hakemaan. Jos laatikko olisi ollut isompi paketti olisi saatu MINUN syntymäpäivänäni. Tässä kuva meistä kaikista, ollaan kovin hämmentyneitä tapaamisesta!?!

Nii-in minä täytin keskiviikkona vuoden, olen jo iso tyttö, paitsi että en yhtä iso, ku Miisa. Meillä keskiviikko julistettiin KEKSIviikoksi ja herkuteltiin oikein olantakaa.Alla oleva kuva on mun yks vuotis kuva... Mua ei sentään viety kuitenkaa mihinkää studioo niinku ihmislapset, vaan tyydyttiin ihan kotipuskissa ottamaan.

Lahjaksi sain sellasen älyttömän kivan pallon missä on naru, sitä on kiva retuuttaa. Ja sainkii niin hirveet juoksuhepulit, et kamera ei edes pysyny perässä

Mut siihen dolphetiiniin vielä... Päätettii, et koska sellanen Saimaalainen dolphetiini on vesieläin, ni se varmasti ilahtuis jos se pääsis heti uimaan. Tästä uimis ideasta Miisa ei vaan tykänny, sillä sen kahluuvatiin ei muut saa tulla. Joten dolphetiini kylmästi siirrettiin sivumalla. Tässä siitä kuva sarja, tutustumisesta täystyrmäykseen...

No mä sitten aattelin, et jos se dolphetiinin laittais vaikka kastelukannuu, mut ei ne tilat siellä kovin kummoset ollu, joten meidän dolphetiini on nyt opetellu elämään kuivalla maalla.

Kiitos Leenalle mukavasta lelusta!

-NELLI-