Ilmoitetaan nyt ensin, että meidän Emännän ensimmäinen koira kultsu Jesse täytti torstaina 10-vuotta. PALJON ONNEA HERRA JESSE ELMERI VATANEN! Meidän osalta synttärijuhlat juhlitaan myöhemmin, ku meillä oli torstaina vähän muita menoja...

Siis torstaina meidän Emäntä vei meidät agilitykentälle, mut siel oli kummallisen paljon ihmisiä ja koiria. Joten aattelin, et nää on nyt varmaan ne kisat! Vähäks mua rupes jännittää, ku nää oli mun ekat kisat. Mä oon aina vaan saanu katella, ku muut juoksee, hyppii ja menee esteitä kisoissa, mut nyt mä pääsisin näyttämään mistä tää Miselin koira on tehty!

Me oltiin viimisiä lähtijöitä minimölleissä ja meijän Emäntää selvästi jännitti. Jäin ihan kiltisti odottamaan siihen ekan esteen taakse, kunnes tuli lupa lähteä..

Meille tuli vaan yks virhe, ku mun oli pakko kääntyä putkesta takasin kattomaan mitä se Emäntä oikeen kehu... Tää seuraava on just siitä putkelta oikein suoritettuna.

Mä sain aikaan myös hurjaan "oooohh" huokauksen yleisössä, kun tulin vähän liian kovalla vauhdilla A esteelle ja jouduin hyppäämään siitä nousu osion ylhäältä alas kontaktille. Vauhti oli yksin kertasesti niin suuri! No rämähdin onneks siihen kontaktille, vähän jouduin tsiikailee et mitä tapahtu, mut sitte matka jatku taas ihan sikanopeeta vauhtia!  

Mä oon siis niin nopee juoksemaan, ettei Emäntä ees pääse karkuun!

Hypyissä pitää olla ilmavuutta, ettei ne rimat vaan tipahda!

Sit tää viiminen kuva on maaliesteeltä. Ja mun ilme on kyllä aika onnistu, en vaa kerenny ettimään sitä kameraa, et oisin voinu poseerata sille. Onneks ilme on onnistunu!

Siis koska mä ja meidän Emäntä mentiin ihan sikanopeeta vauhtii, ni me voitettiin, vaikka tuli se yks virhe. Ihan hyvä alotus mölliuralle, ku ihanneaika alittu 15 sekunnilla!

Miisalla ei menny niin hyvin möllikisat, koska meidän Emäntä vähän töpeksi, sillä oli joku mirrigreeni tuloilla, ni se ei kuulemma ollu oikein tällä planeetalle. Älkää multa kysykö miten se on mahollista, koska musta se näytti ja oli meidän Emäntä! Nii Miisalle tuli hylky, koska Emäntä valssas ihan väärää suuntaa ja Miisa juoksi väärään putken suuhun. Alku meni kyllä hyvin mun mielestä! Tässä muutama kuva

Ekassa just ennen hylkyä, ku keppien jälkee Emännän ois pitän alkaa valssailee, mut sen tanssitaito on niin huono, et se tanssi väärään suuntaan ja siitä tuloksena väärä putken suu...

Sit loppu niillä meni taas ihan hyvin, ja tässä Emäntä osas kyllä ihan hyvin valssata

Miisalla on mun mielestä kyllä oikein onnistunut viimeisen esteen virnistys. Miisalla nää riman ylitykset on aika hilkulla, joten se joutuu alkaa hyppimään korkeempia rimoja, ettei siitä tuu laiska!

Kaikki ylläolevat kuvat on sitten Suihkon Hennan ottamia ja niitä löytyy TÄÄLTÄ!

 No eilen me sitten lähdettiin Lappeenrantaa, mut mulla ei kuulemma virallisiin kisoihin oo vielä tarpeeksi ikää. Kuinka tylsää!! Miisalla oli kolme rataa juostavana ja ne lähti sitä viimistä kakkosluokan nollaa hakemaan. Mä oikeen kunnolla niitä ratoja nähny, ku jouduin sen ajan olemaan autossa, mut hylky tuli ekalta joka oli hyppyradalta, ku Emäntä oli myöhässä ja putken väärä pää oli taas kohtalona. No ei se ois kuitenka puhdas rata ollu, ku jostain okserista rima putos... Emäntä oli jotenki selvästi pettyny ja vaikka mä yritin sitä lohdutella, ni ei se heti auttanu.

Ekalla agiradalla menikin sitte paljon paremmin. Kuulin jopa autoon asti ku kuulu välillä aina "MIISA" tai "ODOTA!". Puhtaan radan ne teki, eikä yliaikaakaan tullu, vaikka vauhti ei kovin kummonen ollukkaan. Tämä siis tarkoittaa, että MIISA ON KOLMOSLUOKKALAINEN! Kakkosluokka päätty siis aikanopeesti, mutta kauanhan ne siellä ykkösissä olikii. Kakkosluokka päätty vielä voittoon, tuloksena -3,89. Nyt alkaa kuulemma reenaaminen. Voi kun meidän pieni piha täyttyisi esteistä, et aina ku menis pihalla pissille, ni vois tehä vähä hyppyi ja putkii. Mut ei, meidän emäntä on niin pihi, ettei se omista muuta, ku yhden IKEA:n putken ja muutaman ämpärihypyn. ...nolotus...

Mitä sitten tulee minun kisaamiseeni? No minulle nuo luokat on tehty vain tavoitteiksi, aion olla paljon parempi ku Miisa! Sitä paitsi, nyt kun mä vielä oottelen 16 kk iän täyttymistä, ni Emäntä oppii oikein hyvin ohjaamaan ja juoksemaan. Ni sit mä oon sormia napsauttamalla kolmosissa!

PALJON ONNEA MIISA JA EMÄNTÄ hienosta noususta kolmosiin!

-NELLI the NAPERO-

ps.Mä aion olla, kyllä paljon nopeempi, taitavampi ja parempi agilitykoira, ku Miisa!