Siis kyllä oli viikonloppu! Ensiksi me mentiin Tiikerin luokse yökylään, se ei oo oikee tiikeri vaan Tiikeri niminen koira. Oli kyllä vähän tossun alla, ku me Miisan kanssa pistettiin menemään! Sunnuntai aamuna lähettiin sit semmosiin isoon halliin, missä oli ihan hurjan paljon meikäläisiä ja ainostaan meikäläisiä, paitsi yksi kammotus, josta myöhemmin lisää...

Siis koiranäyttelyt tai -näytelmät, niinku toiset niitä kutsuu on ihan ok juttuja, mut mua kyllä aina vähän jänskättää. Ku kaikki ihmiset tuijottaa ja muutama kyylää oikeen kunnolla. Niitten katseen tuntee luustossa asti! Ku niissä arvoteluissa ne toisinaan aina kehuu luustoa tai rakennetta. Mun mielest siks näitä näyttelyitä voisikii paremmin kutsuu kyyläjäisiks!

Koska mä oon meistä siskoksista nuorempi, jouduin menee eka 31 muun junnunartun kanssa kyylättäväks. Siinä muiden kans meni hyvin ja jaksoin näytellä oikein nätisti. Sit ku mun piti mennä yksin, ni kyllä jo vähän jännitt, etenki siinä pöydällä. Ku lähettii kävelee, ni joku rupes ulvomaan jossain ja se kuulosti tosi pelottavalta. Yritäppä siinä sitten, ku pelottaa niin vietävästi esittää viehättävää! Mä olin siis tuomari Päivi Eerolan mukaan hyvä, mut parempaan en pystyny! Arvostelu on tuolla mun näyttelytiedoissa.

No Miisa päätti näyttää kaikille, että se on äitistytär muutenkii ku ulkonäöltä. Luonteeltaa Miisa on kyllä vähän miedompi, sillä se Ulla on kyllä tulinen! Mut siis Miisa yllätti koko porukan suuresti. Avoimessa luokassa (miten tyhmä nimi, onks sit joku suljettuluokka hulluille?) oli jotaa 30 koiraa ja Miisa oli niistä 3. erinomaisella ja arvatkaa ku meidän Emäntä ei meinan pysyy hienoissa housuissaan. Kyllä niin kehuttiin Miisaa ja sen upeita esiintymistaitoja. Just joo, jopa meidän Emäntä sai siinä kehuja. Mut Miisalleppa ei kukaa ulvonu uhkauksia niinku mulle! EPISTÄ... Arvostelu Miisan näyttelytuloksissa, jos jotain kiinnostaa

Sit Miisa pääs osallistuu johonki kasvattajaluokkaan, tais olla joku egonnostatusluokka ja jälkeläisluokkaa, siis jälkeenjäänneiden. Et näin tällä kertaa. Seuraavat kuvat on Leena Mäkelän ottamia, ekassa kaikki Miselin koirat näyttää pyllyä kuvaajalle, sen verran ylimielistä porukkaa kasvattajaluokassa

Tässä samaiset koirat Velho (M. Mordor), Ulla (M. Matty Move In), Miisa ja Martta (M. Myshikin Alina) eli poika, äiti ja tyttäret

Lisää kuvia myöhemmin...

-NELLI-