Mä oon kertonu Nellille oivan keinon saada perusnappuloihin jotain lisäyksiä, nimittäin nirsoilu! Meidän Emäntä tekee aikashyvää lihaisaapuuroa, jota ei kyllä aina ole saatavilla. Mun neuvot onnistuu Nellin kohdalla vain siten, että se ei syö omaa ruokaansa, mutta menee kyllä syömään ruuan mun kupista. Joten kun mulle ei maistu, niin Emäntä nostaa mun kupin pöydälle ja kun äärimmäinen nälkä tulee ei ruokaa ole saatavilla kiitos Nelli-Ahmatin! Timityö ja tiimiprotestointi ei meillä vielä oikein toimi....

Tässäpä hieman vinkkejä! Haistele lisääkö ruokkijasi nappuloiden joukkoon jotain tavallisuudesta poikkeavaa, jos ei niin kävele kupille masentuneena tai jos on pokkaa niin älä edes mene katsomaan tylsiä nappuloitasi. Mutta, jos kupistasi tuoksahtaa vaikka perustylsä raejuusto, kävele kupillesi, syö hieman ja peruuta muutama askel naama rutussa. Tässä vaiheessa ruokkijasi huomaa, ettei ruoka kelpaa. Kun nenääsi tuoksahtaa lihaisapuuro kävele innostuneesti kupille ja syö. Tämä viiminen on tietenkin luksusta, joten kannattaa opettella muutkin konstit. Kun tulee äärimmäinen nälkä syö ruokasi hiljaa ruokkijalta huomaamatta.

Nellin takia tämä nirsoilu ei onnistu, koska minun kuppi otetaan pois ja sama ruoka tarjoillaan seuraavalla kerralla. Kakaraa pitää vielä opettaa, jotta aletaan saamaan erityisherkkuja ruokaan. Joten nellin takia ei Emännänkään kouluttaminen onnistu. Patti tilanne siis!

-Miisa-